piątek, grudnia 30, 2016

Zwierzęta w sylwestra - czyli jak pomóc psiakom



Jako że już jutro sylwester pomyślałam że napisze post o tym jak pomóc naszym czworonożnym przyjaciołom w ten trudny dla nich czas. 

Ja na szczęście nie mam takich problemów, bo Perła lubi wystrzały i nawet chce wtedy wyjść, ale pewnie wiele z was ma płochliwego psa.




Po pierwsze-najlepiej psiaka na ten czas zainstalować w pomieszczeniu bez okien, w którym będzie miał swoje legowisko, zabawki, dostęp do swoich misek.





Po drugie- nie litujemy się nad psiakiem jak się wystraszy wystrzału, (chodzi o "o biedactwo moje, chodź do pańci na rączki, taki jestem biedny....") ponieważ pies będzie uważał to za nagrodę swojego zachowania. Próbujemy go raczej zająć zabawą.




Po trzecie- jeśli wychodzimy z domu w porze wieczornej (nocnej) zasłaniamy zasłony/żaluzje/rolety, by psiak nie widział efektów świetlnych petard.



Po czwarte- warto zostawić włączone radio lub tv- zagłuszy choć trochę wystrzały.


Po piąte- jak już podawać leki, to tylko na bazie ziołowej (przynajmniej według mnie- po co faszerować psa dodatkowo chemią?)


Po szóste- warto spróbować bandażowania jak na obrazku 






Po siódme- jak na spacer to TYLKO na smyczy. Dodatkowo pies powinien być zaopatrzony w chip oraz adresówkę. Dla psiaków bardzo lękliwych- obroża i szelki oraz podwójna smycz.


Po ósme- wstrzymajmy się z długimi spacerami na ten czas, aby ograniczyć stres.

Mam nadzieje że te sposoby pomogą waszym zwierzakom :)
A może macie jakieś swoje pomysły?
Podzielcie się nimi w komentarzu! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

.